Tårta och snabbvisit på förlossningen...

2011-11-18 @ 14:40:51

Igår spenderades dagen med kalas på jobbet för min kollega Kerstin som fyllt 50. Det bjöds på tårta och trevligt sällskap. De flesta tyckte jag hade blivit jättestor men tror de berodde på att jag satt brevid två andra preggon som är runt v 25. Skoj att träffa arbetskamraterna en sväng och extra lyxig kändes det när jag åkte hem och de andra vidare till sina familjer (familjerna de jobbar i).
Ska även försöka ta mig på planeringsdagen den 1 december på Scandic opalen. Känns lite gamigt att bara dyka upp när de serveras godheter men jag är ju inte den som är blyg av mig så jag kör på.



Andra från vänster är födelsedagsbarnet!



Maria har snott åt sig alla dumlekakor, fy fan!



Lizzie har antingen nackspärr eller så är de någon hotfull posé utifall jag skulle försöka sno tårtan.



Två preggon till, de får käka mer tårta om de ska upp i min liga.



MUMS!


Under gårdagen tyckte jag att Fjalar var väldigt slö i magen och blev lite orolig. Ringde till koordinatorn på förlossningen som rådde mig att komma upp för ett ctg. Hellre en gång för mycket tyckte hon och jag höll med. Snälla Sara kom och hämtade mig då P var på jobb. Framme vid Östra ringer dock Peter och säger att han är på väg i alla fall.
Ctg gjordes och Fjalars hjärta pickade på fint, runt 130-140 och allt såg bra ut. Ctget registrerade lite sammandragningar men doktorn behövde inte komma och kolla. Jag har ju själv känt av att de börjar förbereda sig där inne sen flera veckor tillbaka. Skulle de dock börja göra ont så ska jag ringa igen.

Så slutet gott allting gott. Tror bebis var trött bara då hela onsdagen spenderade på Gekås, Ullared med två andra tjockisar. Mycket mysig men tröttsam dag.
Nu är det helg igen och det gör absolut inget att veckorna susar förbi!




Snälla, wordfeudberoende Sara!



Ctget säger "Fjalar mår kalas"

AllmäntTrackbacks ()

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback