Tillbaka i Götet.

2011-11-10 @ 12:45:44

Förra veckan bestämde jag mig för att packa väskan att åka upp i landet för en sista visit hos familjen innan Fjalar anländer.
Har myst massor med de nära och kära samt bara tagit det lugnt. De behövs nu för jag får verkligen inte mycket sömn på nätterna då Fjalar misshandlar mammas revben så fort jag lägger ner huvudet på kudden. "Bara att vänja sig med att inte få sova" säger alla men sanningen är nog den att jag hellre vaknar av en skrikande bebis än av inre blåmärken. Men vad vet jag, förhör mig om ett par månader så får vi se om jag känner samma?!

Annars är allt bra med preggot och med bebis. Var hos barnmorskan igår och de mesta såg kalas ut.
Skulle inte vara helt fel med lite mer järn i kroppen men jag behöver inte trycka i mig mer tabletter än jag redan gör i alla fall.
Sf måttet låg på 32 och de kanske inte säger så mycket för er som inte är gravida men så "lång" är min livmoder i alla fall, sjukt intressant fakta ;)
Något som däremot kanske är lite "roligare" att veta är att jag gått upp 24!!!!!!!!! kilo så här långt. Nu är ju de endast roligt för er som har något emot mig, en liten hämnd kanske om jag varit lite elak eller struntat i att ringa någon gång.
Hur som helst så resonerar jag så här, 10 kilo plus för att jag slutade röka och 14 plus för att jag är gravid så då ligger jag helt plöstligt inom den "normala" ramen igen. Men som sagt det återstår ju ett par månader och där ska julen samt julematen klämmas in också :S
Blir många, långa och intensiva barnvagnspromenader i vår med mina preggomammor.

Sist men absolut inte minst vill jag också säga ett STORT grattis till min kämpe kollega Anna som nu har ÄNTLIGEN har fått sin lilla bebis. En graviditet som varit ett helvete för henne rent ut sagt och en förlossning som inte verkar ha varit den lättaste heller men nu är hon äntligen här eran prinsessa. Nu får ni njuta av allt de mysiga med bebis och SKÅL för att "skiten" är över.

AllmäntTrackbacks ()

Kommentarer

Postat av: Anna

Tusen tack kära vän! Äntligen är vår prinsessa här och vi kan njuta av henne. Så SKÅL!! Kram i massor!
2011-11-22 @ 20:32:27



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback