Morgonbesök

2011-08-31 @ 13:20:48

Idag har vi haft besök av P´s mormor på förmiddagen. Egentligen var de morgon för oss men när man träffar någon som går upp runt sju så känns de jobbigt att behöva erkänna att man precis klivit ur duschen vid 11. Dock skyller jag allt sånt på att jag är gravid nu förtiden, "Ja jag sov 14h i natt men de behöver jag, jag är ju gravid" "Ja men en bulle till skadar inte, jag är ju gravid" Oj vilken tung matpåse, den får du nog bära för jag är ju gravid" väldigt effektivt. P har dock inga problem med att erkänna att hans morgon oftast startar vid 12 varje dag så tror de där ligger hos mig, något latent sen jag var liten eller så. Säkert väldigt traumatiskt.

Jag fick i alla fall en väldigt fin kudde av Britta (P´s mormor) som jag ska ha till att buffa upp magen med när de blir dags för det och P fick en pyjamas. P har nog inte ägt en pyjamas sen lågstadiet men de ska allt bli skoj att se honom traska omkring i en flanellpyjamas i höst, ska nog köpa en pipa till honom också så har han hela outfiten komplett.

Britta berättade lite om hur det gick till när man skulle föda barn förr i tiden, då fick man nämligen dela på ett förlossningsrum med massa andra kvinnor. När låg man alltså och skrek och krysta i kapp, sen födde någon och då kom det en annan in (lite som stafett). Så hade man en långdragen förlossning kunde man ju skaffa sig en helt ny bekantskapskrets där inne.
Jag behöver väl knappast nämna att jag är VÄLDIGT glad över att få eget rum när det väl är dags för det, kan tänka mig att träffa andra som har lika ont som jag är nog de sista jag vill göra då.
Britta var även med på den första profylaxkursen i Sverige som anordnades på Uppsala akademiska sjukhus.
De ni, det är allt kult!!!



AllmäntTrackbacks ()

Kommentarer

Postat av: Sophia

Vilken tur att vi ska föda nu då, i vår tid. ;)



På tal om att man blir begränsad som gravid, så är de lite jobbigt i längden med, tråkigt när man måste be om hjälp mm. - Älskling, kan du hjälpa mig upp ur soffan? ;) Kram
2011-08-31 @ 22:31:01
URL: http://rosasophia.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback